Klachten, beroep of vragen?

Heeft u een vraag of klacht? Vul een van onderstaande formulieren in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Wij verdelen klachten in twee categorieën:

Klachten over de door ProCertify gecertificeerde organisaties

Een klacht wordt alleen behandeld als de klacht van tevoren is ingediend bij het desbetreffende bedrijf. Op die manier wordt het bedrijf in de gelegenheid gesteld om zelf de problemen op te lossen.

Klachten over de dienstverlening van ProCertify

Eventuele klachten over de dienstverlening worden in eerste aanleg behandeld door certificatiemanager van ProCertify. Mocht een klacht niet naar tevredenheid van u worden behandeld en/of opgelost dan heeft u het recht deze klacht direct aan de directie van ProCertify voor te leggen.

Voor een klacht kunt u onderstaand formulier invullen.

Wij nemen uw klacht zorgvuldig in behandeling. Indien wij uw klacht op korte termijn kunnen oplossen, zullen wij u direct hierover informeren. In sommige gevallen hebben wij meer tijd nodig om de klacht op te lossen. In dat geval ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging van uw klacht, een toelichting op de voorgestelde werkwijze en de termijn waarbinnen u van ons een reactie kunt verwachten. In beide gevallen informeren wij u over de genomen acties en de uitkomst.

Beroep

Een beroep is een schriftelijk ingediend bezwaar tegen een certificatiebeslissing van ProCertify of het inadequaat afhandelen van een klacht. Het beroep dient binnen 14 dagen na het voorval ingediend te zijn bij ProCertify.

Elke klacht of beroep wordt vertrouwelijk behandeld met betrekking tot degene die de klacht indient en het onderwerp van de klacht.

Alle medewerkers van ProCertify zijn verantwoordelijk voor het melden en registreren van alle mondelinge klachten. De directie van ProCertify is verantwoordelijk voor het behandelen van klachten en beroepszaken. De directie is verantwoordelijk voor het verzamelen en verifiëren van alle noodzakelijke informatie voor het valideren van de klacht/beroep.

Het besluit over de reactie op de klacht dient te worden genomen door person(en) die niet betrokken zijn bij het onderwerp van de klacht. Het beroep zal worden behandeld door iemand die niet eerder is betrokken geweest bij het onderwerp van de beroepszaak.